mowych pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO, Search Engine Optimization). Publikowanie atrakcyjnych, popularnych wśród internautów artykułów, sprzyja budowaniu linków prowadzących do danej strony, a tym samym, znacznie zwiększa jej wiarygodność i pozycję w wynikach wyszukiwania.
Content marketing jest jedną z głównych technik wykorzystywanych w tzw. Inbound Marketingu, czyli rodzaju marketingu internetowego, którego działania skoncentrowane są na byciu odnalezionym przez potencjalnych klientów, w przeciwieństwie do Outbound Marketingu, nakierowanym na aktywne poszukiwanie klienta. W tym kontekście marketing treści – jako strategię tworzenia treści pożądanych przez klientów – przeciwstawia się często tzw. marketingowi rozpraszającemu (ang. Interruption Marketing), czyli formom reklamy odwracającym uwagę i niepożądanym.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Content_marketing
SEO czy Adwords?
Odwieczne pytanie, które stawiają sobie specjaliści od marketingu internetowego, to – co wybrać? SEO czy może Adwords, a zatem kampanie płatne w wynikach wyszukiwania. Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta i wymaga szeregu różnego rodzaju analiz. Przede wszystkim trzeba zastanowić się nad tym, kiedy mają być widoczne efekty pracy. Jeżeli ma to być jedynie kilka miesięcy, to warto zainwestować w Adwords – tutaj efekty są widoczne od razu, po prostu po uruchomieniu kampanii w internecie. W przypadku pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych sprawa nie wygląda już tak prosto i na efekty trzeba czasami bardzo długo czekać. Wszystko przez to, że pozycjonowanie to proces ciągły wymagający śledzenia analiz.
Praktyczne aspekty pozycjonowania stron internetowych
Jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych w praktyce? Co robi się aby te właśnie strony www pozycjonować i na czym to wszystko dokładnie polega? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w tym artykule, który to jest swoistym mini poradnikiem dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych. Zacznijmy zatem od tego, że kluczowe w pozycjonowaniu są następujące czynniki – technika budowy strony, struktura strony, optymalizacja treści, odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi, dobór takich tematów, które są dobrze wyszukiwane w wyszukiwarkach i ostatecznie oczywiście – zdobywanie linków na strony internetowe, które to zwiększają w dużym stopniu prawdopodobieństwo osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. To wszystko sprawia, że warto pozycjonować strony!